Pasikeitęs visuomenės požiūris į elgesį su atliekomis įkvėpė Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro (VAATC) komandą keisti bendrovės vizualinį identitetą. Naujajame logotipe bei jį lydinčiame šūkyje užkoduotos vertybės, kuriomis bendrovė grindžia savo veiklą.
Ankstesnį prekės ženklą VAATC naudojo nuo pat įmonės įkūrimo – devyniolika metų. Per šį laiką gyventojų požiūris į atliekų tvarkymą ir aplinkosaugą pasikeitė iš esmės. Anksčiau vienintelis visuomenės lūkestis atliekų tvarkytojams buvo išvežti šiukšles į sąvartyną. Dabar – tikimasi, kad atliekos bus sutvarkytos parenkant geriausius įmanomus aplinką tausojančius sprendinius, kad kuo didesnė jų dalis bus pakartotinai panaudota ar perdirbta, kad bus sudarytos sąlygos patogiai jomis atsikratyti rūšiuojant, kad atliekų tvarkytojų veikla bus skaidri ir aiški, kad bus pateikta visa informacija, reikalinga suprasti kas ir kaip veikia atliekų tvarkyme. Visuomenei rūpi atliekų tvarkymo sritis, ji suvokia jos svarbą.
„Įsteigus VAATC, pagrindinė ir vienintelė jo funkcija buvo sąvartyno administravimas. Tai atsispindėjo ir logotipe – juodi trikampiai priminė įrenginius, skirtus sutankinti atliekoms sąvartyne.
Šiandien greta sąvartyno veiklos VAATC valdo mechaninio biologinio apdorojimo įrenginius, kur apdorojamos visos iš Vilniaus regiono vežamos mišrios komunalinės atliekos, organizuoja didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių, žaliųjų atliekų surinkimo aikštelių veiklą, apdoroja ten surinktas atliekas. Šalia atliekų tvarkymo veiklos ne mažesnį dėmesį skiriame veikloms, kuriomis siekiama, kad atliekų susidarytų kuo mažiau – didžiuojamės dalijimosi daiktais stotelių „DĖK’ui“ veikla, aktyviai vykdome visuomenės informavimą. Mūsų vykdytas informacinis projektas „Atliekų kultūra“ jau peraugo projekto rėmus ir tapo bendrine samprata, kuria vadovaujamės mes ir dalinamės su visuomene.
Naujasis VAATC logotipas apjungia visas šias veiklos kryptis“, – sako VAATC direktorius Tomas Vaitkevičius.
Į vizualinio identiteto paieškas leidosi visa VAATC komanda. Pradėję nuo apklausos, jie išsigrynino, kokias vertes kuria savo darbu ir kokie siekia būti: geranoriški, rūpestingi, bendruomeniški.
Pasirinktos spalvos atspindi išpažįstamas vertybes bei siekį integruoti atliekų tvarkymo temą į įvairias gyvenimo sritis, o stilizuota kelrodės keturkampės žvaigždės forma – tikėjimą pasirinkto kelio teisingumu.
Naujasis logotipas pasitiks kiekvieną, užsukusį į VAATC svetainę www.vaatc.lt, atvykusį į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles bei kitus administruojamus objektus ar užsukus į bendrovės biurą Vilniuje Lvivo gatvėje.
„Kuriant logotipą išsigrynino ir jį lydintis šūkis „Mums rūpi“, nes būtent taip ir yra.
VAATC komanda nuolat tobulėja ir siekia pokyčių ne dėl savęs, o dėl kitų ir kartu su kitais, su visuomene, kuri tampa vis sąmoningesnė.
Beje, pirmąsyk naująsis VAATC logotipas buvo panaudotas žymint paramą, per stoteles „DĖK’ui“ surinktą Kremenčuko miestui Ukrainoje. Šis simboliškas ženklo gimimą lydėjęs faktas įpareigoja mus ir visiškai atitinka žinią, kurią skelbia naujasis ženklas “, – pasakojo T. Vaitkevičius.